loading...
وبگاه سیاسی مذهبی سدرة المنتهی
S.S.N بازدید : 316 نظرات (0)

 محرم نزدیک است یادمان باشد: اول نماز حسین، بعد عزای حسین. اول شعور حسینی، بعد شور حسینی. محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، بساطش آموزه است نه موزه. تمرین خوب نگریستن است نه فقط خوب گریستن...!!! السلام علیک یا ابا عبد الله التماس دعا

 

s.s.n

معبر سایبری سدرة المنتهی

 

S.S.N بازدید : 360 نظرات (1)

یکی گوید سراپا عیب دارم

یکی گوید زبان از غیب دارم

نمی دانم که هستم هرچه هستم

قلم چون تیغ می رقصد به دستم

نه دِئبـِل نه فَرَزدَق نه کُمِیتَم
ولیکن خاک پای اهل بیتم

الا ساقی مستان ولایت

بهار بی زمستان ولایت

از آن جامی که دادی کربلا را

.

.

.

...

s.s.n

معبر سایبری سدرة المنتهی

 

 

S.S.N بازدید : 208 نظرات (0)

 امروز پس از شنیدن سخنان عمو حسن در یکی از مدارس برای دقایقی همه درد و رنج هایم را فراموش کردم،وای که چه خوشگذشت!

نمیتوانستم درک کنم که چرا جناب رئیس جمهور پرسش مهر امسال را اینقدر فلسفی بیان کردند؟!

به نظر شما توافق هسته ای چه فایده ای برای ملت ایران دارد؟

از نوع طرح سوال که بگذریم که فقط جواب های مثبت میتوانست دریافت کند یعنی حق انتقادی در آن وجود نداشت در کل این سوال کمی سخت بود.

از دانش آموزان ابتدایی که هنوز فرق هسته خرما و هسته اتم را نمیدانند توقع داشته باشیم که پاسخ سوالات فسلفی مان را بدهند مثل همان میشود که از مردمی که هیچگونه اطلاعی در رابطه با مذاکرات سر اندر اشتباه ندارند نظر سنجی کنیم و منطق نداشته یک سری افراد را به آنان تحمیل کرده و بعد رضایت هفتاد درصدی مردم را به رخ بکشیم.

کمی تامل کنیم...

ارزش هایمان لگدکوب نشود.

S.S.N بازدید : 314 نظرات (0)

ζبسم رب الشهدا والصدیقینζ

 

این یک داستان واقعی است.

«حسین خرازی»، نشست ترک موتورم و گفت: «بریم یک سر به خط بزنیم». بین راه، به یک نفربر پی ام پی برخوردیم که در آتش می سوخت و چند بسیجی هم، عرق ریزان و مضطرب، سعی می کردند با خاک و آب، شعله ها را مهر کنند. حسین آقا گفت:« اینا دارن چی کار می کنن؟ وایسا بریم ببینیم چه خبره».

 

هرم آتش نمی گذاشت کسی بیشتر از دو- سه متر به نفربر نزدیک شود. از داخل شعله ها، سر و صدای می آمد. فهمیدیم یک بسیجی داخل نفربر گرفتار شده و دارد زنده زنده می سوزد. من و حسین آقا هم برای نجات آن بنده ی خدا با بقیه همراه شدیم. گونی سنگرها را برمی داشتیم و از همان دو – سه متری، می پاشیدیم روی آتش. جالب این بود که آن عزیزِ گرفتار شده، با این که داشت می سوخت، اصلا ضجه و ناله نمی زد و همین پدر همه ی ما را درآورده بود. بلند بلند فریاد می زد:«خدایا ! الان پاهام داره می سوزه، می خوام اون ور ثابت قدمم کنی. خدایا! الان سینه ام داره می سوزه، این سوزش به سوزش سینه ی حضرت زهرا نمی رسه. خدایا! الان دست هام سوخت، می خوام تو اون دنیا دست هام رو طرف تو دراز کنم، نمی خوام دست هام گناه کار باشه. خدایا! صورتم داره می سوزه، این سوزش برای امام زمانه، برای ولایته، اولین بار حضرت زهرا این طوری برای ولایت سوخت.»

 

اگر به چشمان خودم ندیده بودم، امکان نداشت باور کنم کسی بتواند با چنین وضعی، چنین حرف هایی بزند. انگار خواب می دیدم اما آن بسیجی که هیچ وقت نفهمیدم کی بود، همان طور که ذره ذره کباب می شد،این جمله ها را خیلی مرتب و سلیس فریاد می زد.

 

آتش که به سرش رسید، گفت: «خدایا! دیگه طاقت ندارم، دیگه نمی تونم، دارم تموم می کنم. لااله الا الله، لا اله الا الله. خدایا! خودت شاهد باش. خودت شهادت بده آخ نگفتم»

 

به این جا که رسید، سرش با صدای تقی ترکید و تمام.

 

آن لحظه که جمجمه اش ترکید، من دوست داشتم خاک گونی ها را روی سرم بریزم. بقیه هم اوضاعشان به هم ریخت. یکی با کف دست به پیشانی اش می زد، یکی زانو زده و توی سرش می زد، یکی با صدای بلند گریه می کرد. سوختن آن بسیجی، همه ما را سوزاند.حال حسین آقا از همه بدتر بود. دو زانویش را بغل کرده بود و های های گریه می کرد و می گفت:«خدایا! ما جواب اینا را چه جوری بدیم؟ ما فرمانده ایناییم؟ اینا کجا و ما کجا؟ اون دنیا خدا ما رو نگه نمی داره، بگه جواب اینا رو چی می دی؟» حالش خیلی خراب بود. آشکارا ضعف کرده بود و داشت از حال می رفت. زیر بغلش را گرفتم و بلند کردم و هر طوری بود راه افتادیم. تمام مسیر را، پشت موتور، سرش را گذاشت روی شانه ی من و آن قدر گریه کرد که پیراهن کره ای و حتی زیر پوشم خیسِ اشک شد. دو ساعت بعد، از همان مسیر برمی گشتیم، که دیدیم سه – چهار نفر دور چیزی حلقه زده و نشسته اند. حسین گفت:« وایسا به اینا بگو از هم جدا بشن. یه چیزی بیاد وسطشون، همه با هم تلف می شن. همون یکی بس نبود؟»

 

نزدیکشان ترمز زدم. یکی شان بلند شد و گفت:«حسین آقا! جمعش کردیما» . حسین گفت:«چی چی رو جمع کردین؟» طرف گفت: «همه ی هیکلش شد همین یه گونی». فهمیدیم، جنازه ی همان شهید را می گوید که دوساعت قبل داخل نفربر سوخت. دور گونی نشسته بودند و زیارت عاشورا می خواندند. حسین آقا، از موتور پیاده شده و گفت: «جا بدید ما هم بشینیم، با هم بخونیم. ایشالا مثل این شهید،معرفت پیدا کنیم».  

 

 راوی؛ مسجدیان

 از رزمنده گان پرسابقه ی لشکر14 امام حسین(صلوات الله علیه)

s.s.n

معبر سایبری سدرة المنتهی

S.S.N بازدید : 217 نظرات (0)

فک کنم اسمش عصبانی شیرازی بوده:

 

ﺗﻮ ﻏﻠﻂ ﻣﯿﮑﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺩﻝ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺑﺒﺮﯼ ،

ﺳﺮ ﺧﻮﺩ ﺁﯾﻨﻪ ﺭﺍ ﻏﺮﻕ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﺑﺒﺮﯼ ،

ﻣﺮﺩﻩ ﺷﻮﺭ ﻣﻦ ﻋﺎﺷﻖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﻢ ،

ﮔﻮﺭ ﺑﺎﺑﺎﯼ ﺩﻟﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍغما ﺑﺒﺮﯼ ،

ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺩﺍﺩ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﮐﻪ ﮐﻨﯽ ﻣﺠﻨﻮﻧﻢ ؟

ﺑﻪ ﭼﻪ ﺣﻘﯽ مثلا ﺷﻬﺮﺕ ﻟﯿﻼ ﺑﺒﺮﯼ ؟

ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍصلا ﭼﻪ ﮐﻪ ﻣﻬﺘﺎﺑﯽ ﻭ ﻣﻮﯼ ﺗﻮ ﺑﻠﻨﺪ ؟

ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﺮﺍ ﺗﺎ ﺷﺐ ﯾﻠﺪﺍ ﺑﺒﺮﯼ ؟

ﺑﺨﻮﺭﺩ ﺗﻮﯼ ﺳﺮﻡ ﭘﯿﮏ ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎﺩﺕ!

ﺁﻩ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺷﺮﺍﺑﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﯼ!

ﮐﺒﮏ ﮐﻮﻫﯽ ﺧﺮﺍﻣﺎﻥ ، ﺳﺮ ﺟﺎﯾﺖ ﺑﺘﻤﺮﮒ!

ﻫﯽ ﻧﺨﻮﺍﻩ ﺍﯾﻨﻬﻤﻪ ﺻﯿﺎﺩ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﺑﺒﺮﯼ ،

ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺑﺎﺭ ِ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﯿﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ!

ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭘﻠﮏ ﻧﺒﻨﺪﻡ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺭﻭﯾﺎ ﺑﺒﺮﯼ!

ﻟﻌﻨﺘﯽ ، ﻋﻤﺮ ﻣﮕﺮ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺭﺍﻩ ﺁﻭﺭﺩﻡ ؟

ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﻓﺮﺩﺍ ﺑﺒﺮﯼ ؟

ﺍﯾﻦ ﻏﺰﻝ ﻣﺎﻝ ﺗﻮ ، ﻭﺭﺩﺍﺭ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﮔﻢ ﺷﻮ!

ﺑﻪ ﺩﺭﮎ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺒﺮﯼ ﯾﺎ ﺑﺒﺮی 

 

 

 

هیچی نگید اعصابش خورده

 

 

S.S.N بازدید : 251 نظرات (0)

جوانی از شیخ حسنعلی نخودکی پرسید:

برای عاقبت به خیری و برکت در رزق و روزی و ازدواج سالم چه کنم ؟

فرمود:

نماز اول وقت ،نمازاول وقت ،نماز اول وقت 

 

آیت الله سید علی قاضی که استاد بزرگانی چون ایت الله بهجت و ایت الله طباطبایی بوده است می فرمایند :

اگر کسی نماز واجبش را اول وقت خواند و به مقامات عالیه نرسید مرا لعن کند و یا فرمودند به صورت من تف بیندازد . 

 

و از ایت بهجت پرسیدندند منظور استادتان نماز با حضور قلب است یا بدون حضور قلب ؟؟؟

فرمود:فقط مطلق نماز است که انسان را به درجات عالیه می رساند.

(یعنی فقط نماز با حضور قلب نیست که انسان را به مقامات عالیه می رساند بلکه اصل خود نماز اول وقت است،)

از علامه طباطبایی پرسیدند جهت حل مشکلات مادی و معنوی چه کار کنیم ؟

بروید به داد نماز های صبحتان برسید.

 

از آیت الله بهجت پرسیدند برای زیاد شدن محبت به امام زمان (عج) چه کار کنیم ؟

گناه نکنید و نماز اول وقت بخوانید.

 

برای فرج و سلامتی امام زمان صلوات....

اوفففففففففففف

s.s.n

 

معبر سایبری سدرة المنتهی

S.S.N بازدید : 266 نظرات (0)

 

 

 

 

جوانی شبهای زيادی ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻭ ﺗﻀرع ﺑﻮﺩ؛ ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﻣﺪﺗﯽ ﮔﺬﺷﺖ تا اﺳﺘﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻻﯼ ﺳﺮﺵ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ اﻭ ﺭﺍ ﻧﻈﺎﺭﻩ میکند ﺍﺳﺘﺎﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪ:اﯾﻦ ﻫﻤﻪ عبادت و ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﻭ ﮔﺮﯾﻪ برای چيست؟ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﮔﻔﺖ:ﺑﺮﺍﯼ ﻃﻠﺐ ﺑﺨﺸﺶ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﻢ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﻔﺖ:به این سوال جواب بده: ﺍﮔﺮ ﻣﺮﻏﯽ ﺭﺍ ﭘﺮﻭرﺵ ﺩﻫﯽ ﻫﺪفت ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺁﻥ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﮑﻪ ﺍﺯ ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﺗﺨﻢﻣﺮﻍ ﺁﻥ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪ ﺷﻮﻡ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﻔﺖ:اﮔﺮ ﺁﻥ ﻣﺮﻍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﮔﺮﯾﻪ ﻭ ﺯﺍﺭﯼ ﮐﻨﺪ ﺍﺯ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺧﻮﺩ ﻣﻨﺼﺮﻑ میشوی؟ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﮔﻔﺖ:خب ﻧﻪ چون نمیتوانم ﻫﺪﻑ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺁﻥ ﻣﺮﻍ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻨﻢ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﻔﺖ:ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﻍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺗﺨﻢ ﻃﻼ ﺩﻫﺪ ﺁﯾﺎ باز ﺍﻭ را خواهی ﮐﺸﺖ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪ ﮔﺮﺩﯼ؟ ﺷﺎﮔﺮﺩﮔﻔﺖ:ﻧﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ ﺁﻥ ﺗﺨﻤﻬﺎ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﺍﺳﺘﺎﺩﮔﻔﺖ:ﭘﺲ ﺗﻮ ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺪاوند ﭼﻨﯿﻦ ﺑﺎﺵ؛ ﺗﻼﺵ ﮐﻦ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵﺗﺮ ﺍﺯ ﺟﺴﻢ، ﮔﻮﺷﺖ، ﭘﻮﺳﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﺖ ﮔﺮﺩﯼ ﺗﻼﺵ ﮐﻦ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ، ﻫﺴﺘﯽ ﻭ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ، ﻣﻔﯿﺪ ﻭ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺷﻮﯼ ﺗﺎ در ﻣﻘﺎﻡ ﺗﻮﺟﻪ، ﻟﻄﻒ ﻭ ﺭﺣﻤﺖِ خداوند قرار گيری ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﮔﺮﯾﻪ ﻭ ﺯﺍﺭﯼ ﻧﻤﯽﺧﻮﺍﻫﺪ، اﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ تفکر، ﺣﺮﮐﺖ، ﺭﺷﺪ، ﺗﻌﺎﻟﯽ، ﻭ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺷﺪﻥ ﺭﺍ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻣﯽﭘﺬﯾﺮﺩ، ﻧﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﻭ ﺯﺍﺭﯼ و عبادت کورکورانه!

s.s.n


 

 

پایگاه بصیرت!

 

 

 

 

 

 

 

S.S.N بازدید : 230 نظرات (0)

این نرم‌افزار در برگیرنده متن کامل قرآن کریم  همراه با ترجمه حضرت آیة‌ الله‌ العظمی مکارم شیرازی  و دوره کامل تفسیر نمونه (27 جلدی) است.


2hamrah-nemoone.jpg 

امکانات ویژه این نرم‌افزار عبارت است از:  

- جستجوی پیشرفته در عناوین مطالب و متن کتاب
- تغییر نوع، اندازه و رنگ قلم ها
- نمایش اِعراب با رنگ متمایز
- نصب به دفعات نا محدود
- اجرا بر روی گوشی های فاقد امکانات فارسی
- نمایش تمام صفحه در گوشی های مختلف
- اجرا بر روی گوشی های لمسی
- و...

شما میتوانید تمامی اطلاعات مربوط به آیات قرآن کریم را در این نرم افزار پیدا کنید.

 

 

این نرم افزار بر روی تمامی گوشی های موبایل قابل اجرا و نصب میباشد.

جهت دریافت این نرم‌افزار که در دو نسخه کامل (قرآن کریم + ترجمه + تفسیر 27 جلدی نمونه ) و نسخه کم حجم و سبک (قرآن کریم + ترجمه) به دوستداران عرضه شده است می توانید از طریق زیر اقدام فرمایید: 

دریافت نسخه کامل (قرآن کریم + ترجمه + تفسیر 27 جلدی نمونه ) با حجم 6.89 MB

دریافت نسخه‌ی کم حجم (بدون تفسیر) با حجم 2.29 MB

جهت استفاده از این نرم افزار در صورتی که با رایانه وارد این وب شده اید کافیست محتویات را بوسیله بلوتوث یا دستگاه ریدر به تلفن همراه خود انتقال دهید نصب این نرم افزار ساده و آسان است.
این نرم افزار توسط سایت عاشورا منتشر شده و نیز خود سایت آن را پشتیبانی میکند.
s.s.n
 
 
 
 
 
S.S.N بازدید : 272 نظرات (0)

 

 

َ

 

 

 

 

 

اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ؛  و بدانید که اموال و اولاد شما وسیله آزمایشند.

إِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ؛ جز این نیست که اموال و اولاد شما وسیله آزمایشند.

 ▪آیت الله محمدی گیلانی دادستان کشور دو فرزند ناخلف خود را که در جریان بلوای منافقین در خرداد سال شصت ، به همراه عده زیادی از منافقین دستگیر شدند و نهایتا حضرت آیت الله خود شخصا آنها را محاکمه و حکم اعدام را صادر نمود.

▪آیت الله حسنی امام جمعه ارومیه رشید حسنی (پسر بزرگ آیت‌الله حسنی) پس از پیروزى انقلاب ناگهان به گروه سیاسى سازمان فدائیان خلق پیوست و از سران آنها شد در بخشی از خاطرات خود می نویسد : ” جایش را شناسایى کردیم. در کمیته انقلاب تهران با آیت‌الله مهدوى‌کنى تماس گرفتم و گفتم: یک موردى هست، چند نفر مسلح بفرستد. نگفتم پسرم است….. گفتم اگر مقاومت یا فرار کند، بزنید، نگذارید فرار کند و اگر هم تسلیم شد، دستگیر کنید و به کمیته تحویل بدهید. آنها رفتند و او را دستگیر کردند.” “وقتى خبر اعدام رشید را شنیدم، چون به وظیفه خود عمل کرده بودم هیچ ناراحت نشدم. من در مورد انقلاب با هیچ شخصى ولو پسرم باشد، شوخى ندارم و با هیچ احدى در این مورد عقد اخوتى هم نبسته‌ام.

▪امام خمینی(ره) در سال پنجاه و نه وقتی سیدحسین خمینی در مشهد در دفاع از بنی‌صدر سخنرانی کرده بود مردم در اعتراض به او حمله‌ور شدند که وی دست به اسلحه برد و نیروهای کمیته او را از بین مردم بیرون آوردند. ایشان دستور دادند سید حسین خمینی تحت‌الحفظ به تهران بازگردانده شود و اگر دست به اسلحه خود زد او را با تیر بزنند.

▪آیت الله جنتی:

فقط آیت الله جنتی است که ۴۰ روز روزه نذر میکند که پسر مفسدم دستگیر و اعدام شود و مثل بعضی از بزرگان به خاطر پسرش به زمین و زمان تهمت نمیزند و وقتی پسرش اعدام میشود خم به ابرو نمی آورد..

و فقط آیت الله جنتی است که نوه اش را برای شهادت تربیت می کند و شهادت آصفش را جشن میگیرد. و فقط آیت الله جنتی است که وقتی پسر دیگرش علی جنتی در وزارت ارشاد خرابکاری میکند نه تنها از او دفاع نمیکند بلکه سخت ترین انتقادها را به او روا می دارد...

▪و اکبر رفسنجانی:

مهدی بابا بیگناه هست حکم دادگاه غیر شرعی و غیر منطقی است

 البته برا سید ممد خاتمی هم پدرشون موضع‌گیری داشتن، ولی کلن این مطلب من سند نداره اگ یوخ دروغ و شایعه بود، ب من چیزی نگیدا

s.s.n

معبر سایبری سدرة المنتهی

S.S.N بازدید : 209 نظرات (2)

شهدا با اینکه از نسل شما نیستم ولی دلم بدجوری هوای صدای بیسیم هایتان راکرده کمیل کمیل کوثر کمیل کمیل کوثر برادربه گوشی؟؟؟ میشنوی؟؟ دلم گرفته برادر دلم شمارا میخواهد شمارا که تامی دیدید خواهری تنها در کوچه هست رد نمیشدید و نگاهش نمیکردید اما الان.... چه بگویم... میبینی دیگر!

کمیل جان بیسیم را قطع نکن برادر چادرم را به تمسخر میگیرند اما میدانی دلم را چه قرص میکند؟؟ دلم راخونی که دادی قرص میکند؛کمیل جان خسته شدی؟ میدانم در اخرین لحظه گفتی به امام بگویید ماتا آخرین قطره خونمان جنگیدیم ای کاش من هم روزی بگویم به مهدی فاطمه بگویید تا آخرین نفس هایم مدافع چادر بودم کاش شهید شوم به پای چادرم...

کمیل جان قطع کن و فقط برای من دعاکن،جوانم.. میترسم روزی فریب بخورم کمیل جان دعا یادت نرود

S.S.N

 معبر سایبری سدرة المنتهی

 

 

 

S.S.N بازدید : 200 نظرات (0)

چه کسی می تواند این معادله را حل کند؟

چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟

چه کسی میداند جنگ یعنی سوختن؟ یعنی آتش؟ یعنی گریز به هر جا؟یعنی اضطراب اینکه کودکم کجاست؟جوانم چه شد؟دخترم چه می کند؟

چه کسی معنی این جمله را می داند؟نبرد تن و تانک.

اصلا چه کسی میداند تانک چیست؟

می توانی این مسله را حل کنی؟

گلوله ای از لوله ی دوشیکا با سرعت اولیه از فاصله ی هزار متری شلیک می شود،در مبدا به حلقومی اصابت می کند ،آن را سوراخ می کند، گذر می کند.. حالا معلوم کنید سر کجا افتاده است؟؟

کیف و کلاسورتان را از چه پر می کنید؟؟ از خیال .. از کتاب.. از نام شامخ دکتر،مهندس..؟

صفایی ندارد ارسطو شدن خوشا پر کشیدن پرستو شدن.. 

اما تو اگر قاسم نیستی اگر علی اکبر نیستی..لااقل حرمله نباش.. که خدا هدیه ی حسین را پذیرفت و خون علی اکبر و علی اصغر را به زمین پس نداد... من نمی دانم فردای قیامت این خون با حرمله چه خواهد کرد.

 

 

 

شهید احمدرضا احدی_رتبه ی یک کنکور سال 1364_ساعاتی قبل از شهادت...

معبر سایبری سدرة المنتهی.

 

S.S.N بازدید : 271 نظرات (0)

  به نام خالق زیبایی ها

 

 

ارزش یک دختر را چه کسی میداند؟

ارزش یک دختر را خدایی می داند که او را در سنین کودکی برای عبادت برمی گزیند .

پیامبری می داند که فرمود دختر باقیات الصالحات است .

امام صادق ( ع ) میداند که فرمود : پسران ، نعمتند و دختران خوبی .

خداوند از نعمت ها سوال می کند و به خوبی ها پاداش می دهد .

ارزش دختر را خدایی می داند که هرکسی را لایق دیدن جسمش نکرد .

ارزش دختر را خدایی می داند که به بهترین مخلوقش حضرت محمد (ص) دختری عطا کرد که هدایت یک جهان به عهده ی فرزندان اوست .

" انا اعطیناک الکوثر "

و این هدیه الهی یک دختر بود .

 

دختران محجوب همانند مرواریدی هستند در صدف...!

میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر مبارک باد .

 

 

 

 

 

 

معبر سایبری سدرة المنتهی

 

 

 

 

 

S.S.N بازدید : 234 نظرات (0)

۱- در ﺍﻳﻦ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ ، ﺷﻤﺎ ﺟﻮﺍﻧﻬﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ و دانش آموز ، ﺍﻓﺴﺮﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﺟﺒﻬﻪ ﺍﯾﺪ.

۲- ﺷﺮﻁ ﺍﺻﻠﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺩﺭﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺟﺒﻬﻪ ﻱ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ ، ﻳﻜﻲ ﺍﺵ ﻧﮕﺎﻩ ﺧﻮﺷﺒﻴﻨﺎﻧﻪ ﻭﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ .

۳-ﺧﻂ ﺍﻏﻔﺎﻝ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺧﻮﺍﺹ ﻭ ﻧﺨﺒﮕﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺩﺷﻤﻦ ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺧﻄﻮﻁ ﺍﻟﻘﺎﺋﻲ ﻭ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻲ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ .

۴ - ﺩﺭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺷﺪﻩ ﻱ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺎﺯﻱ ﻧﻜﻨﻴﺪ .... ﭼﻮﻥ ﭼﻪ ﺑﺒﺮﻳﺪ ، ﭼﻪ ﺑﺒﺎﺯﻳﺪ ، ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺍﻭﺳﺖ .

۵-ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ ﺍﺻﻠﻲ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ.

۶- ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻨﺮ ﺭﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﯿﺎﺭ ﻭ ﺑﺎ ﻗﺎﻟﺒﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ ﺍﺛﺮﮔﺬﺍﺭ ﺷﻮﺩ .

۷- ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ، ﺻﺤﻨﻪ ﺭﻭﯾﺎﺭﻭﯾﯽ ﺩﺭﻭﻍ ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﺮﺩﯾﺪﻧﺎﭘﺬﯾﺮﺍﺳﺖ .

۸-ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ،ﻛﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﺍﻥ ﺟﺒﻬﻪ ﺣﻖ ﺑﯿﺪﺍﺭﺑﺎﺷﻨﺪﻭ ﺑﯿﻜﺎﺭ ﻧﻨﺸﯿﻨﻨﺪ ﭼﺮﺍﻛﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺣﻖ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﺆﺛﺮﺗﺮﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ.

۹-ﻓﺮﻫﻨﮓ ،کﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻭ ﺍﺟﺰﺍﺋﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﻚ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﭘﺬﯾﺮﺩ .

۱۰ - ﻓﺮﻫﻨﮓ ﯾﻚ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺍﺳﺎﺱ ﻫﻮﯾﺖ ﺁﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺳﺖ .

۱۱ -ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ ﻳﻌﻨﻰ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ ﻭ ﺫﻫﻨﻬﺎﻯ ﻣﺮﺩﻡ .

۱۲ -ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﺪﺑﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ .

۱۳ - ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺍﻧﻰ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﻡ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﺩﺷﻤﻦ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺳﻨﮕﺮﻫﺎﻯ ﻣﻌﻨﻮﻯ ﻣﻰﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﻨﻬﺪﻡ ﻛﻨﺪ نه سنگر های مادی.

۱۴ -ﻣﺆﺛﺮﺗﺮﻳﻦ ﺳﻼﺡ ﺑﻴﻦﺍﻟﻤﻠﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﻭ ﻣﺨﺎﻟﻔﻴﻦ، ﺳﻼﺡ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺍﺳﺖ؛

۱۵ -ﻣﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﮑﺒﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻪ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﻼﺻﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺍﻭﻝ: ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺍﻧﯽ، ﺩﻭﻡ ﺟﻨﮓ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﺳﻮﻡ : ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﻋﻠﻤﯽ.

۱۶ -ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ .

۱۷ -ﮐﺎﺭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻏﻔﻠﺖ ﮐﺮﺩ .

۱۸ -ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺎ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻋﻤﻼً ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻧﻈﺎﻡ ﻭ ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻣﻌﻨﺎ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

۱۹ -ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻭ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﻧﯿﺰ ﻋﺎﺩﺍﺕ ﺣﺴﻨﻪ ﻣﻠﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﮑﯿﻪ ﺑﺮ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﺪﻑ ﮔﯿﺮﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ .

۲۰ -ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﺎﺏ ﮐﻪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﺑﻨﯿﺎﻥ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻫﺪﻑ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺭﺩ.

۲۱ -ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺷﺪﻩ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﺩﺷﻤﻦ، ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﻭ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﯾﺪ .

۲۲ - ﺷﯿﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺪﺭﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﭘﯿﺎﻡ ﺣﻖ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ.

۲۳ -ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺩﺷﻤﻦ، ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺭﻭﺣﯿﻪ ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﯿﺼﺎﻝ ﺩﻭﻟﺘﻤﺮﺩﺍﻥ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ.

۲۴ -ﺷﮑﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﻭ ﺩﺭﻫﻢ ﺗﻨﯿﺪﻩ ﯼ ﻋﺎﻟﻢ، ﻋﻠﯿﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

۲۵ -ﮔﺴﺘﺮﻩ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽِ ﺟﺒﻬﻪ ﺍﺳﺘﮑﺒﺎﺭ، ﻫﻤﻪ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻫﺪﻑ ﻧﻈﺎﻡ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﺳﺖ.

۲۶ - ﺩﺭ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﻫﺪﻑ، ﺭﯾﺸﻪ ﮐﻦ ﮐﺮﺩﻥ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻠّﯽ ﻭ ﺍﺯﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ .

۲۷ -ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﻮﺩﯼ ﺭﺍ ﺭﯾﺸﻪ ﮐﻦ ﮐﻨﺪ .

۲۸ -ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺎﯾﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻠﺖ ﻫﺎﺳﺖ .

۲۹ -ﻓﺮﻫﻨﮓ ﯾﮏ ﻣﻠﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﻥ ﻣﻠﺖ ﺭﺍ

ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ، ﻋﺰﯾﺰ، ﺗﻮﺍﻧﺎ، ﻋﺎﻟﻢ، ﻓﻨﺎﻭﺭ، ﻧﻮﺁﻭﺭ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺁﺑﺮﻭﯼ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ.

۳۰ - ﺩﺭ ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻣﻌﻨﻮﯼ ، ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ، ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻧﺮﻡ، ﺷﻤﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﺭﺍ در مقابل چشمتان نمیبینید پس هشیاری لازم است.

ان شاء الله

معبر سایبری سدرة المنتهی

S.S.N بازدید : 255 نظرات (0)

بسمه تعالی

مدتی از آمدن فابیوس به ایران میگذرد. فابیوسی که عامل نفوذ ایدز  یا همانHIVبه ایران بود و همین جنایتش کافی بود تا قریب به دو هزار و  خورده ای از خون پاک آریائیان، آلوده به این ویروس ، و درگیر با این بیماری لا علاج شود و مرگ،بسیاری از مردم بیگناه این کشور را در کام خود ببرد.

چرا؟تا عده ای از افراد سود جو بی رحمانه منفعتی از فروش این خون های آلوده برده  و ناجوانمردانه به دشمنشان آسیب بزنند. وی از همان کشوریست که در تنظیم قرار داد ترکمنچایبه همراه انگلیس جنایتی دیگر را راجع به ایران رقم زدند.من بعنوان یه شهروند ایرانی از اینکه دستان رئیس جمهور کشور عزیزم را در دستان چنین مردی میبینم  احساس شرمساری میکنم . از اینکه بگذریم عده ای چنان  فرش قرمزی برایش ایشان پهن کرده بودند گویی به پا بوسش میروند و اما سوال یک دلواپس: شما ای کسانی که اینقدر به دستاورد های مذآکرات می بالید مگر این فابیوس همان کسی نبود که علنا در مذاکرات با ایران مخالفت میکرد و میکوشید به هر طریقی جلوی آن را بگیرد؟ از این آقا که بگذریم با نگاهی کوتاه به چند هفته اخیر تبریک وزیر به پادشاه عربستان همان کشور متجاوز به یمن که گفته بود بعد از آن ایران را سر جایش مینشانیم مرا متوجه خود ساخت  همان خاندانی که مانع از ظهور مهدی فاطمه (عج) شده و چهره اسلام را در صحنه جهانی خراب کرده است. این کار ها عزت ملی را خدشه دار نمیکند؟

همه ما میدانیم که در سالهای پیش تا همین دیروز نه عربستان،که هیچ کشوری جرئت این شکرخوری ها را نداشتند،چه شد که به خودشان اجازه دادند که اینگونه صحبت کنند؟

ای جوانان ایران و ای مسئولین،عزت و اقتدار ملی محدود به شخص یا جناح خاصی نیست بلکه مربوط به همه ملت ایران است،آری پس کی فابیوس عذرخواهی میکند؟سوالی میپرسم بی طرفانه که جوابش را با وجدان خودتان به خودتان بدهید ؛به راستی کی اقتدار وعزت یک ایرانی در صحنه جهانی بالا خواهد رفت ؟

زمانی که در قلب آمریکا و در سازمان ملل شجاعانه بایستی و فریاد حق خواهی و حق طلبی را بر سر دشمنانت بکشی یا زمانی که با اوباما تماس بگیری و تماست را انکار کنی؟ مگر میشود با امید تعامل با دنیا با شخصی قدم بزنی که صراحتا تورا تهدید به حمله میکند؟!

معبر سایبری سدرة المنتهی

کپی با ذکر منبع بلامانع است

S.S.N بازدید : 224 نظرات (1)

سلام علیکم.

گروه های سیاسی بصیرتی حاوی مطالب مذهبی و سیاسی به جهت رشد تفکر و اگاهی افراد .

از علاقه مندان تقاضا میشود با رعایت قوانین ذیل به ادامه مطلب مراجعه کنند.

رعایت شئونات اسلامی🌱

عدم گذاشتن مطالبی که مغایرت با اسلام داشته یا جنبه توهینی دارند.🌱

فعالیت بالا💹

تریبون آزاد🌴

 

 

عضویت با ارسال یا علی به:

🌿09374166369🌴

 

 

سایت مربوطه:

💠sedratelmontaha.r98.ir💠

معبر سایبری سدرة المنتهی

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما عزیزان باعث پیشرفت،توسعه و بهبود سایت ما میشود؛ما را از نظرات خود محروم نفرمایید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 93
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 281
  • بازدید ماه : 1,107
  • بازدید سال : 16,614
  • بازدید کلی : 64,016